2015. augusztus 2., vasárnap

Ajándék ötlet

Közeledett anyukám névnapja , sokat gondolkoztam, mit is adhatnék neki. Persze ilyenkor semmi nem jut eszembe, épp ezért ilyenkor általában leülök az asztal elé s nézem, hogy milyen dolgok állnak rendelkezésemre az ajándék készítéshez. Egy befőttes üveg, festékek, torta papír... fejemben össze-vissza tekeregtek a fogaskerekek, eleinte nyikorgósan, aztán egyre gyorsabban s a végén már nem is lehet megállítani őket...






Alapanyagok:

 
A befőttes üveget először befestettem egy alapozó festékkel. Erre azért van szükség, mert így a fehér selyem fényű festékből nincs szükség olyan sokra, mégis ugyanazt a hatást kapjuk. Ha nem rendelkezünk ilyennel, ezt a lépést akár ki is hagyhatjuk.Szivaccsal, nyomkodós mozdulatokkal fedtem be, mert így egy egységes sima fehér felületet kaptam. Azért volt jobb ez a módszer, mert ha ecsettel festettem volna, akkor kis csíkok lettek volna benne, s úgy nem lenne meg a szép összehatás. ( Bármilyen szivacs megteszi, én pl. egy mosogató szivacsot vágtam apró kis kockákra, s annak a puhábbik oldalával dolgoztam. )


 Megvártam a teljes száradást, majd fehérre festettem.Itt is szivaccsal dolgoztam.


Aztán megvártam, míg majdnem teljesen megszárad. S utána egy téglalap alakú tortapapír díszes szélét levágtam s rányomtam az üvegre, oda ahová majd a mintát szerettem volna. Nem ragasztottam rá, hiszen ezt majd a végén le kell venni róla. S mivel egy icipicikét még ragadt az üveg, ez a helyén tartotta. De ne tegyük rá rögtön a fehér festékre, mindenképpen várjunk egy kicsit. Aztán egy másik szivacsot bemártottam a lila festékbe s a tortapapírt segítségével lila mintát kaptam az üvegen. Még a lila festék száradása előtt lehúztam a tortapapírt, ami könnyedén le is jött.




S már csak a tetejét dekoráltam, így használhatjuk dobozkának is, de ha levesszük a tetejét akár mécses tartó is lehet belőle, csodaszép fényt ad...



Névnapra

"Nevetés s öröm borítson,
Sok szerető szem figyeljen,
Lépteid angyalok kísérjék,
Egészséged óvják, védjék.
Boldogság töltse szivedet.
Névnapodon így köszöntlek."
                    /saját szerzemény/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése